REIZEN | CITYTRIP | WENEN

CITYTRIP NAAR WENEN

Wat is Wenen een leuke, mooie stad. Samen met collega fotograaf Grietje stappen we op een maandagochtend in juni op het vliegtuig voor een citytrip en twee uur later zijn we in het zonnige, schone Wenen. De locatie was vooraf onbekend voor Grietje omdat de precieze hoofdstad een onderdeel was van de verrassing van deze FotoTrip. Onderweg naar het hotel in de wijk Josefstadt vlakbij het Raadhuis geven we onze ogen goed de kost, wat is er veel te zien. We trekken er direct op uit met onze camera’s de oude stad verkennen.

WIENERSCHNITZEL EN BIER

De hele middag is het heerlijk rondstruinen in het centrum met hippe winkels. Lekker verdwalen en verbazen over de architectuur. Na een tijd strijken we neer op een terras. Tijd voor een Wienerschnitzel en een groot glas bier zoals ze dat hier doen. Na dit diner lopen we nog een rondje in het oude centrum en bekijken we de Mariakerk met de mooie dakpannen. We wandelen terug richting ons hotel en bekijken onderweg de Spaanse Rijschool, het mooie uitgelichte Burgtheater en het museumkwartier. Dag een is zeer geslaagd. Moe en vol indrukken duiken we ons bedje in. Lekker uitrusten voor dag twee.

ALSERGRUND & KARMELITER

Na het ontbijt vertrekken we voor een fijne maar stevige wandeling. Met de app van Time to Momo wordt alles duidelijk aangegeven en uitgelicht. Via de Universiteit van Wenen en de Votivkirche lopen we naar de Strudlhofgasse. Dit is een Jugenstiltrap uit 1910. We bekijken de tuin van Stadspaleis Lichtenstein en wandelen door deze wijk met veel Franse invloeden. Na een kop koffie met versgebakken croissants gaan we snel verder. We slaan de Servittenkerk even over en lopen langs het Donaukanaal met al zijn graffiti. Dit is eigenlijk een zijarm van Donau en het is een urban hotspot met terrassen en concerten. We lopen langs het Badeschiff, een groot openlucht zwembad op een boot. We lunchen bij Strandbar Herrmann en kijken daar naar voetbal op grote schermen.

REPORTAGE IN PARK

Na de lunch vertrekken we naar het Volkspark voor een reportage met de Amerikaanse Sonya en Jameison. Zie onze blog. Daarna vertrekken we met tram naar de tuin van Kasteel Belvedere voor de reportage met Isabella en Lorenz. Het is een prachtige zonnige dag en beide reportages zijn heel bijzonder om te doen. Om de dag goed af te sluiten hebben we bij Jazzcafé Porky & Bess afgesproken. Daar ontmoeten we vrienden van vrienden en luisteren we nieuwe en oude jazz.

HARD ROCK CAFE VIENNA

Op onze laatste dag vertrekken we na het ontbijt naar de Karlskirche om deze te bekijken. Ook gaan we nog even naar het Hard Rock Café Vienna aan de Rotenturmstraße voor een souvenir. Daarna trakteren we onszelf op een heerlijke kop koffie met een gebakje bij Gelateria Gastelletto. Daar bespreken we de dagen in Wenen en dat dit zo’n fijne, groene stad is. Zeker een plek om nogmaals terug te komen. Helaas is dit alweer het einde van deze citytrip. Maar er komen snel weer nieuwe citytrips!

Wil je ook naar een Europese hoofdstad voor een reportage, om je skills als fotograaf te verbeteren? Wij vertrekken regelmatig naar een hoofdstad. Vraag naar de mogelijkheden!
Deze reis is mede mogelijk gemaakt door Tripprs – Bij Tripprs boek je de leukste verrassingsreis binnen Europa!

Citytrip Wenen

Kasteel Lichtenstein tuin

Donaukanaal Wenen

Strandbar Herrmann

Wil je met ons op reis? Vraag naar de mogelijkheden!