REIZEN | LOS ANGELES | USA

Een paar weken geleden was Los Angeles de bestemming. Ik heb daar een Fotografie-conferentie bijgewoond, Adventure Always, georganiseerd door Beloved Collective. Op zaterdag kwam ik aan, een paar dagen eerder dan de conferentie startte. Dat gaf me de gelegenheid om Long Beach, waar het hotel lag en een paar andere bezienswaardigheden van LA te bekijken. Uiteraard ging de camera mee. Nu is Los Angeles een enorm uitgerekte stad en de verschillende highlights liggen op flinke afstanden van elkaar af, gemiddeld driekwartier. Dat is dan als er geen file is zoals in het weekend.  Ik wilde niet de standaard toeristenplaatsjes maken, maar op sommige plekken ontkom je daar niet aan. Enjoy!

Zaterdag bezochten we de omgeving van het hotel, Long Beach. Ik had, heel ambitieus, veel meer plannen (Hollywood-sign, Griffith Observatory) maar door het tijdsverschil en de jetlag zat dat er niet in. We belandden in deze haven van Long Beach genaamd Rainbow Harbour. De gebouwen waren allemaal in vrolijke tinten geverfd en deed de naam eer aan. En een vrolijk reuzenrad mag natuurlijk niet ontbreken.
Adventure Always 013

Adventure Always 014

Adventure Always 015

Adventure Always 011

Zondag waren we erg vroeg wakker door het tijdsverschil en besloten we te gaan ontbijten in een diner. Mijn ontbijt bestond uit echte blueberry pancakes  met siroop. Smullen! Zodra we voldoende hadden maakten we ons klaar voor sightseeing LA. Eerst naar The Strip, Hollywood. Onmisbaar als je LA bezoekt. Vele beroemde sterren hebben we gezien, op de stoep dan weliswaar. En uiteraard hand en voetafdrukken van de sterren.

Adventure Always 020

Adventure Always 019

Na Hollywood was het tijd om naar The Getty te gaan. Een prestigieus museum op de top van een heuvel. Veel Europese schilderwerken hangen daar maar ook een wisselende fotografie-tentonstelling. Maar ook beeldhouwwerken en mooie architectuur. Met een treintje word je naar boven vervoerd en daar aangekomen ben je in een andere wereld. De gebouwen en de tuin zelf  waren ook zeer de moeite waard. Op het dak was het uitzicht super alleen jammer dat het in de verte nog mistig was anders hadden we kilometers ver kunnen kijken. Later die dag zou de mist verdwijnen.

Adventure Always 024

Adventure Always 022

Adventure Always 021

Adventure Always 023

Adventure Always 025

Als je wilt kun je de hele dag in The Getty verblijven maar er stond meer op ons programma. Graag wilde ik naar Santa Monica, het strand, de pier, het eindpunt van route 66 (een lang gekoesterde droom) en Venice Beach met al z’n bodybuilders en Graffiti-artists. Mijn mede-reizigers wilden shoppen. Na een hotdog en een icetea (heel anders dan bij ons) gingen we ieder zijns weegs. Na een rondje pier besloot ik over het strand te lopen van Santa Monica naar Venice Beach, een half uur. De zon brak door en ik genoot van het strand en alles wat daar gebeurde. Zeewier, vliegende pelikanen, spelende kinderen, scharrelende vogeltjes, surfers, en natuurlijk erg leuk om Baywatch Mitch in het echt te zien.

Adventure Always 028Adventure Always 027

Adventure Always 029

Adventure Always 031

Adventure Always 030

Adventure Always 034

Adventure Always 033

Adventure Always 032

Over Venice Beach heb ik gelezen dat er een graffiti park is en ook Mussle Beach heb ik eerder gezien in de film en op tv. En ineens sta ik daar. Ik knijp af en toe in mijn vel om er zeker van te zijn dat ik daar echt loop! De zon breekt nu echt door en het wordt warm. Gelukkig kun je er van alles te drinken kopen. Op zondag wordt er ook gedanst in de straat met veel toeschouwers en de sfeer voelt goed. Veel surfdudes, bikini’s, creatieve geesten en muziek. Jammer dat de jetlag toeslaat. Ik loop nog even door naar de pier van Venice, een wandelpier waar ook veel gevist wordt.

Adventure Always 035

Adventure Always 036

Wat een trip. Los Angeles is natuurlijk veel te groot om in een dag te zien. Er is nog zoveel meer te doen en te zien. Dit smaakt naar meer. Goede kans dat Route 66 nog een keer gereden wordt en dan is Santa Barbara – LA zeker het eindpunt! Mooie architectuur zoals Disney Concert Hall lijkt me de moeite waard. Verder is het weer er bijna altijd goed dus voor een begin- of eindpunt van een rondreis is het een superplek. Dit smaakt naar meer!